Saturday, November 20, 2010

wanita dan masakan

salam kawan2..entry kali ini aku akan menceritakan tentang
memasak..seperti yang kita semua tahu..tugas utama kaum wanita adalah memasak
tah kenapa tah..ada pendapat sesetengah orang..memasak tu benda yang sesangat
penting senang citer wajib lah dalam pemilihan calon isteri..
mak ai..bagi aku lah kan...kalau kita berpegang ngn benda macam tu..alamat
tak kawin ar anak2 dara ni semua..
sebab masa sekarang ni kebanyakkan mereka tak pandai memasak..
ni bukan main cakap taw..kajian aku lah..
sebab banyak je kengkawan aku tu takpandai masak..
bagi aku memasak tu perlu gak lah kita belajar..
tapi bukan untuk kawin semata-mata..apa salahnya
kita belajar untuk perut kita sendiri..
sekurang2 bila kita masak..kita rasa puas sebabnya..
kalau masakan kita tu menjadi..mesti rasa bangga giler..
camni 'SEDAP GAK AKU MASAK"
hahahha


aku ni bukan nak bangga apa tapi pandai lah sikit dalam bab2 masak ni
sebabnya dari kecik dah di ajar duduk dapur
kena berdikari sendiri,..kalau nak makan semua kena masak sendiri..
pada mulanya aku bengang giler..tapi lelama dah jadi macam
satu hobi..tah lah aku rasa puas kalau memasak ni..
tambah2 lagi saat yang paling best bila kita tengok
orang makan masakan kita..bahagia sangat..
hehe..tapikan aku sebenarnya nak citer pasal..salah ke kalau orang tak pandai masak
aku ingat lagi zati cerita ada pasangan ni..
sebelum dorang kawin si isteri bagi tahu si suami yang dia tak pandai masak..
si suami pon berkata dia tak kesah..
tapi biasalah kan tu sebelum kahwin..lepas kahwin kita tak tahu kan..
mungkin sekadar manis di bibir sajakan..
jawapan si suami tu memang mengotai apa yang di cakap..
boleh di kata sampai dah isteri dia beranak pinak pon
dorang still makan at kedai
betapa cintanya suaminya ke si isteri..
haa sekarang kita boleh lihat..masak tu bukan lah penting sangat..tp keperluan je
maksud aku..terpulanglah kepada diri sendiri..
lagipon memasak tu bukan anugerah tapi kebolehan jer..
semua orang boleh memasak per..
masak air tu di kira memasak gak kan..heheh
tak kesah lah macam ne pon..asalkan kamu bahagia..
k lah salam..btw sorry lah entry kali ni bosan sikit..
sebab aku melalut tah ape2 tah.hahah
ciao..

No comments:

Post a Comment