Friday, December 17, 2010

CERiteRA si ANNUAL CAMP







salam kawan setelah hampir sebulan gak aku tidak mengepos entry di blog ..
rindu juga nak berkongsi cerita dengan korang..
haha okey2 now aku stary story mory okey..
pada first kami tiba dungun agak lewat gak..perjalanan makan masa satu hari tu dari arau ke dungun..
bayangkan la lama gler duk dalam bus yang empuk..
tapi yang lama tu pasal banyak berhenti2..
tak kesah la janji selamat sampai..
hari pertama training sangat seronok..kul 3 pagi sampai..kul o445 dah kena bangun..
sbb 0530 kena berbaris..solat subuh pastu diikuti pt pagi dan sarapan..hahah
time ni ar seronok coz mengenali sahabat handai dari cawangan lain..
mula2 malu gak ye ar kat wisma kalau nak makan kena duduk makan selang seli laki perempuan..
mula2 je malu lama2 lek je..haha time tu gak ar sempat nak main2 mata..cewah..lawak je au..aku tak buat pon..
4hb dis tarikh aku masuk ke medan...
platun aku platun dua...hee platun paling style sekali sebab asyik kena je..
nak bergerak dari pengkalan ke tempat serang hendap berapa kali tah tak jadi..haiii
last sekali serang hendap gagal...hampeh tol..
xkesah ar aku secure je at belakang tido..haha
saat di medan ni lah yang paling indah..baru kita mengerti apa itu sahabat..
saat kami suka duka dalam hutan tu akan aku ingat sampai bila2...
my buddy rain aka puding...
aku sayang kau sangat tapi sayang persahabatan kita terputus..
secara jujurnya aku sedih tapi aku harus wat keputusan untuk jauhkn diri dari kau..
dan itu lebih baik..thanks kerana menjaga aku selamat kita di medan..
aku takkan lupakan semua jasa baik kau..
semoga kau happy selalu..hee
selepas 5 hari dimedan..ke esokkn nya kami pulang ke uitm dungun..semua orang report sick..
semua orang pakai sliper..jalan pon macam, zombi..hahaha
kelakar tol..tapi perit kowt mana tak nya spike boot lembap basah..kaki kecut teruk sampai koyak2..seksa bai..
dan hari berkutnya pulak ada ujian senjata M16..
mula kne buka senjata ngn alat berkerja tu pastu ujian tsm..
aku just buka n pasang balik masa 15 saat je..hampeh ada sorg budak shah alam boleh buat 8 saat tw..siot tol..
yang tsm lak naseb baik senang..heheh lulus..
esok lak ujian kawad..best la mula2..pastu lama2 penat gler..
bengang sakit otak dah cuaca panas..
afta dah abes tu lega gler..hahaha puas...
semua nya di annual indah..aku rindu betul semua nya..termasuk lah stap2 skali..
waa tak sabar nak g annual tahun depan...rindu...

2 comments:

  1. nice story,btw tulisan kurg nampak..huhu

    ReplyDelete
  2. awak...kyte nk say thanx cuz jd kawan n menyayangi kyte wlupown hanya sementara..thanx sgt2..maaf kalo kyte ada wat aty awak terluka..kyte always tunggu awk..247 kyte tunggu...

    ReplyDelete