Monday, February 1, 2010

TERINGAT ZAMAN SEKOLAH






SALAM..
kawan2..hari ni tak tahu la aku nak bercerita tentang apa..cuma saat ni..tiba2 je teringat waktu sekolah dahulu..
betul la kata orang..zaman sekolah paling best..
sekarang ni bila tengok budak sekolah rasa jealous je..
(rasa da tua pon ada gak)heheh
aku masih ingat bila..
time kitorang form one dulu..semua muka baik je..bodoh2 lagi..
dan paling takut la kalau nak wat salah dan kerja haram(bawa handphone)..dan satu lagi sangat takut at senior sekolah kami yang dulu2 tu..hehe
tapi berbeza bila kita sendiri da jd senior..budak2 junior zaman sekarang sekor2 kurang ajar..
so bila dalam kadet polis..aku la yang mengajar sekor2..supaya hormat orang sikit..dan perangai tu elok2 sikit..peduli pe aku..dorang nak cakap aku ni ape pon..nak kutuk..kutuk ler..ada aku kesah..
adoi pe nak jadi laa...budak2 zaman sekarang rosak2!!!!
hee sambung balik cerita...
tapi bila kitorang da form four..
da pandai dah wat kerje haram..heheh
boleh di kata kan hari2 bawak phone pergi sekolah..dan TAK PERNAH KANTOI
bukan nye contact ke ape..cume dengar lagu..amek pic..macam2 la..yang ada bF tu layan jela bf dorang..
tapi time cikgu tak da ar..tambah2 lagi..kelas kitorang jauh dari blok utama..
means jauh dari bilik guru..and cikgu selalu masuk kelas lambat..plus kantin sekolah dekat sangat ngan blok form four...so selalunye kitorank cilok makanan masuk kelas..heeheh kadang2 kantoi je ngan pengawas..tapi wat muka bangang ar..kitarong siap cakap nak amek name..tulis nama semua orang sampai abes buku okey..!!!
lantak ler..ada aku kesah..paling tidak pon kene panggil masa perhimpunan..pastu tayang muka..tapi malu la gak siot..mata semua tengok tepat at muka ni...rasa macam nak koyak2 je muka sendiri..nak sorok dalam poket..tapi ramai geng okey la tu..tapi tak pernah kene lagi pasal makan dalam kelas cume pasal lain adalah..consider as pernah la gak berdiri at depan sume orang..
pape pon aku tak pernah anggap denda yang aku terima tu ..sebagai kenangan yang pahit or yang aku paling benci..tapi sebaliknya aku suka sangat...rindu giler...hehe plus nama naik and dapat nama tu..(PUBLISITI MURAHAN BETOL KAN)..ahah pape jela..bukan senang nak kene denda...kadang2 tak semestinya kita ni kene jadi baik..sepenuh masa..bila kita jahat pon..okey gak..jahat TAPI JANGAN OVER SANGAT...kita jadi jahat ada makna..jadi baik lagi banyak makna..hehhee..
hurm..walaupun aku ni dikategori kan budak yang..agak jahat..
bukan ye jahat ape pon..cume suka menyakat kawan2..pastu gurau lebih2..
buat bising..and etc..
tapi tujuan nye..hanya la sekadar untuk membuat kawan2 aku gembira..
tahh..aku memang suka tengok kawan2 aku happy..walaupun aku terpaksa..memperbodohkan diri sendiri untuk dorang..
aku tak kesah pon..dan tak rugi apa2..
cume adalah sikit sebanyak aku tu terguris hati..pasal dorang2 ni..
tapi tak pelah biar la aku pendam sendiri..aku ni tak suka..keruh kan keadaan..tapi bila aku da hilang sabar..jangan marah aku..jangan salah kan aku..eh..
hanya classmate aku je yang tahu aku kalau marah..mengamuk macam ne..boleh dikata kan macam SETAN>>>perangai aku tu..heheheh..tak boleh buat apa pon..
tu la..kurang solat..setan da pengaruh otak panas baran aku ni..
padan muka aku la kan..
tapi tak pelah aku akan cuba tok control marah aku yang tak tentu hala ni..sembahyang banyak2...doa banyak2..hehe k la da ngantuk..good nite kawan2..sayang korang..
sekian..

No comments:

Post a Comment