Friday, February 19, 2010

TIK TOK SELAMAT

salam sudah lama aku tidak mengepos blog ini..yela terlalu sibuk dengan pekerjaan baru...
hurmm kali ni tempat kerja baru banyak cabran dan dugaan..yela..naik serabut dan pening nak kira-kira stock barang..

TERUTAMANYA rokok..hadoi wahai perokok..menyampah aku ngan perokok..pasal korang..negara kena jual rokok..pasal korang aku kene kira caton rokok ngan pack-pack sekali..yang tidak pernah habis..dan setiap hari pulak tu kene kira..bosan betul..naseb tak kene kira berapa batang rokok..alamat tak abis laa..

hari ni asyik kene bebelan kak ROHAIZA je..
yela maklum la..sudah dua hari dia bercuti..kelam kabut kedai dibuatnya..yela apabila kedai diambil alih oleh kami yang sangat baru nak merangkak nak belajar..
heheh
apa boleh buat..budak baru belajar..tapi sakit hati gak..sebab aku sorang je yang kene sebab nya aku masuk kerja pagi dan tolong bukak kedai..dan
orang pertama yang muncul depan muka dia..so selamat la..jadi mangsa..hurmm lantak laaa...aku dengar je...walaupun panas hati ..tak pe kak EJA dah biasa..
hehe..


kerja baru ni tah la aku nak cakap seronok tu memang seronok..tapi yang tak seronok bila duit short..humm..alamatnya kene la potong gaji..
tah berapa lah aku dapat gaji bulan ni..harap2 berbaloi la..
sebab dah tak larat nak tukar-tukar kerja..
da penat dan tak sanggup nak menebalkan muka..mintak kerja..
hurmm tak pelaa..
apa-apa nak jadi pon tak pelah..naz reda jer..
tapi tak paham ngan perasaan sendiri dan masih samar2 nak berfikir tentang diri sendiri..humm tah macam mana nak buat..alamat buat tak tahu jela..aku sekadar lalui pengalaman bekerja...dan kalau boleh nak cepat-cepat masuk universiti..
dah tak larat nak bekerja..dan tak sabar-sabar nak sambung belajar balik...semoga...aku dapat keputusan yang baik dalam spm..dan semoga ALLAH SWT..makbulkan doa aku untuk belajar di universiti pertahanan nasional itu nanti..amin

No comments:

Post a Comment