Monday, February 8, 2010

SELAMAT TINGGAL>>TITLE PEnanggur!!!

salam kawan2..
hari ini aku amat bersyukur kepada tuhan..alhamdullilah akhirnya
aku da dapat kerja...at NEWSPLUS..a.k.a ala2 7ELEVEN gak..
tempat dia satu kawasan dekat tempat lama aku bekerja dulu..hee

kebetulan tadi aku merempat at jusco cari kerja...naseb dapt...
sebelum tu aku pergi lah..mintak kerja at TEXAS INSTRUMENT..
perrhh payahnye nak mintak kerja sana..siap ada ujian bertulis lagi..
dah la soalan berkaitan mathematic..
walaupun soalan dia lebih kurang basic mathematic tapi soalan dia
membuat kan otak aku serabut..nak mampus!!!

alhamdullilah..ujian tu lulus tapi dah tak dapat kerja lak...
dorang tengok result trial aku terus reject aku...

dorang cakap macam ni.....

PUAN A:nazatul masuk...

AKU:ye saya puan..

PUAN:tahniah awak lulus ujian..

AKU:owh terima kasih..(dengan perasaan bangganya)

PUAN:awak ni ambik spm tahun bila..???

AKU:tahun lepas puan..tahun 2009

PUAN:owh ada result trial..??saya nak tengok..

AKU:ada..(aku pun keluar kan laa result aku dari fail sijil aku)

PUAN..HHMMM(sambil menatap result aku tu)..awak ni ada potensi nak dapat straight A..dan sure2 awak dapat masuk universiti..dan pasti awak tak akan kerja lama..

AKU:alaa..puan tak kan tak boleh..tu baru trial result..belum spm lagi..tak gerenti lagi..

PUAN:sorry !!!!(dEngan SOMBONG NYA)...
awak tak boleh continue kontrak kerja ngan kami..

AKU: emm tak pelah puan terima kasih(perasaan kecewanya)..

PUAN:sama2..


hmm dah tak da rezeki aku nak kerja at TEXAS..
kalau dapatkan best..
dapat laa aku belajar buat calculator..komputer punye perisian..
and alat2 gadjet yang canggih2..

hmm tak pelah..dah la aku tadi duit tinggal seringgit je..
kerja tak da lagi..
so aku nekad berjalan kaki ke jusco..tok cari kerja..
aku pon pusing laa satu jusco..merata cari kerja..tup2 dapat at newsplus..fuh naseb baik..dah dapat kerja..abes da satu masalah..tibe2 perut lapar dol..
fuh takat pening di buat nye..so aku singgah la ke OLDTOWN YANG TERCINTA..
jumpa kak zura and budak2 myammar tu..kebetulan bos tak da..
dorank macam tahu2 je aku lapar..so dorang tanye nak makan apa2..dorang leh masak kan..free..

tapi aku ni bangang bin bongok..segan sangat ..menolak rezeki..
hee malu la plak..mungkin da tak biasa kowt..
ye ar bukan apa..kita da consider orang asing tak kan nak makan situ free je an..
so aku cakap at kak zura..aku tak da duit nak makan ni..
tup2 kak zura bagi lima ringgit soh pergi makan..
fuh lega rasanya..alhamdullilah kenyang aku..makan nasi ayam RM4.50 dengan air soya RM1.05..

heeheh..aku bersyukur sangat kepada tuhan..naseb hari ni menyebelahi aku..
segala nya..aku dapat hari ni..amin.jadi betul la kata orang..rezeki tu at mana2 pun ada..tinggal lagi kita kene berusaha je...insyaAllah..rezeki tu milik kita..

No comments:

Post a Comment