Friday, March 13, 2009

MASA

masa itu emas..hee da biasa dengarkan..

tapi macam mana orang yang reka kata2 hikmat ni..boleh terpikir yang

masa itu emas..dia boleh nampak ke???haha soalan bodoh kan..

ok2..sebenarnya..betul masa itu emas tapi..lagi lebih daripada tu..

kalau emas hilang boleh beli baru tapi..masa..sekali terlepas

da tak boleh patah balik da...

kadang2 tu aku terpikir dan sedar..betapa ruginya aku

da membazirkan masa2 yang aku ada..

nak menyesal pown dah tak berguna..nak menangis pown buat apa..

sekarang ni aku hanya pandang ke hadapan dan gunakan sebaik2nya

masa yang aku ada..

hari itu 12 mac..aku tengok2 senior2 last year ambik result dorank

ada yang nangis..ada yang happy dan ada jugak yang terdiam je..

yang happy tu paham2 jelah..mesti la cemerlang..

tapi yang disebalik nya tu..terpancar kesedihan at muka dorank..

aku tengok dorank..aku takot sangat..

and aku tak boleh bayang kan apa yang dorank rasa

macam ne pulak muka mak and ayah..adoiyai seram do...
..adoyai..pape pape pown aku tak kan kecewa

harapan mak and ayah aku..and aku akan guna masa yang

yang sebaik2 nya untuk capai cita2 aku...

kepada korank di luar sana..walaupun..korank kecewa..

masih ada masa lagi untuk jadi orang berguna..

bukti kan di masa hadapan yang korank boleh merealisasikan

harapan mak and ayah korank..apa yang penting sekarang ni

jangan putus asa.. belajar dari kesilapan..

mula balik apa yang korank tertinggal dulu..

ingat walau pape pown orang yang selalu support orang

adalah orang yang berada disekeliling korank..so jangan rasa

diri korank dah tak sape2 lagi k..anggapkan apa yang korank

perolehi tu adalah cabaran korank untuk capai cita2 korank ok..

aku tahu korank pikir..''cakap memang senang''..

ye aku tahu..tapi at least aku bagi advise tok korank dan diri sendiri..

maybe aku tak bertuah macam korank..di luar sana..

dapat pergi tuition..etc etc.. mak bapak sanggup bagi duit

pasal nak anak dorank berjaya..tapi kalau bayar asyik tak pergi

je..tak ke rugi nama nya..kesian mak bapak korank..

kita tak tahu dorank at tempat kerja macam mana..

ada separuh tu dorank sanggup tak makan...ikat perut pasal nak bagi

anak dorank pergi tuition..so kepada yang berkenaan

tolong lah sedar ok...jangan buat mak bapak kita macam tu..

so k la kawan2..korank pikir2 kan lah..

arahan dari kawan baik..






No comments:

Post a Comment