Sunday, March 8, 2009

SIAPA IDOLA KAMU??

idalam hidup kita sendiri mesti..

korank ada idola or whatever la kan..

kadang2 tu korank minat pasal korank nak sangat jadi macam dia..

tapi actually benda ni sedikit sebanyak mempengaruhi korank nye

kehidupan macam perangai, perubahan gaya maybe...

adakalanya, baik..tok diri kita..dan adakalanya di sebaliknya..

bergantung lah pada orang yang korank jadi kan idola itu..

basically, orang itu adalah orang yang sekeliling korank..

sebab apa??sebab dah hari2 tengok kan..

dah terikut-ikut..hehe

macam aku...orang yang jadi idola aku at sekolah adalah

PN LAW..dia adalah cikgu account aku..

cara dia ajar memang berkesan dalam kepala otak aku ni..

and ..she is very particular about your

homeworks..your marks that you achieve in exam and

banyak lagi sebenarnya..

kalau korank tak paham cara dia and sikap dia..

mesti korank tak suka..

aku honestly..adalah jugak beberapa ciri2 aku tak suka

pasal PN LAW ni..contohnya..bila time dia tengah mengajar

dia suruh kita tanya..if tak paham apa2..TAPI bila kita tanya dia..

dia marah balik..adoiyai..and dia akan cakap'KAN SAYA DAH AJAR TADI'..

hee bikin wa panas je..tapi tak pelah..aku tak kesah la..

sebab dia orang tua..maafkan jelah..haha

and lagisatu aku tak suka bila..after exam.. dapat markah..

walaupun bukan jadi dekat aku..tapi jadi at kawan2 aku..

aku pown rasa tension gak bila dia cakap'TAK BOLEH BAWAK

JUST JUMPE SAYA DROP ACCOUNT'..

dia selalu cakap macam ni bila sesiapa dapat markah rendah

aku sakit siot bila dengar..sebab kita dalam satu kelas..

walaupun dia refer tu at orang lain..tapi yang kita dengar ni..

turut terasa gak..apa yang orang lain rasa..bila

dia dah cakap macam tu..

AND SHE ALWAYS repeat same thing at dalam time dia tengah mengajar

aku rasa kesian gak at kawan2 aku yang kena macam ni..

yang aku boleh cakap korank just sabar and take it as cabaran

dalam diri sendiri..if korank tak paham apa2..

just tanya je aku or kawan2 yang lain..

if aku boleh tolong aku tolong korank..

and aku tak nak korank rasa down..last sekali korank amek keputusan

untuk putus asa..korank mengaku kalah..aku tahu mesti korank cakap

'ALAH KO CAKAP SENANG la SEBAB KO TU PANDAI'..

hee aku dah lali dengan benda ni

hello kawan..kalau korank buat macam tu..

sumpah aku cakap..korang memang bodoh..

sorry to say la..kalau korank drop..

buat apa korank bazirkan masa korank selama setahun lebih

at dalam kelas account..baik awal2 tahun lepas korang..tukar je..

sekarang ni korang dah separuh perjalanan..

dah tak lama lagi kita nak sampai..tak ke rasa rugi..

apa yang penting sekarang ni..korank start

balik dari awal..belajar perlahan2..tak pe..masih sempat lagi..

and korang kena tolong diri korank sendiri..

dah tak de sape2 dah nak tolong korang lagi..just diri korank je..

aku nak cakap banyak2 pown aku bukan pandai sangat..

tapi boleh la..nak tolong2 korank yang memerlukan..

so kawan2 please ok..think about it..selebihnya...

korank pandai2 la sendiri..ni masa depan korank..

aku cakap just tok kebaikan korank..

and sebagai kawan baik korank..







No comments:

Post a Comment