Wednesday, January 28, 2009

APA ITU CINTA???

tadi aku ade bukak satu blog nie..tapi xingat ape nama blog die...

die ade menceritakan tntang kisah cinta die..dari zaman persekolahan die

sampailah zaman die dewasa...

cerita die mmg sgt menarik tp kadang2 tu pening2 gak..haha sebab byk name sgt

tapi...ade satu persoalan nie yg menarik perhatian aku bile die bgtaw or tnye

aku pown xpasti..die ckp ADAKAH CINTA ITU WUJUD???..Bagi aku

ini satu persoalan yg menarik..

yg pasti bile di tnye pade couple2 at luar sane mesti comfirm fail nk jawab..hahah

ini bagi pendapat aku secara peribadi la erkk..

cinta itu sebenarnye WUJUD...

cume kita xdapat melihat..mengambarkan mahu pun menyentuhnye...

cinta itu..kita hanya dapat merasainya..

xpercaya!!!meh cnie nk bgtaw..

cinta itu ade byk..mesti korank pnh dgr

cinta pada yg MAHA ESA..

buktinya..sbg umat islam kita kena lah..menuju ke arah NYA

dgn melakukan tanggungjawab kita..

kedua...

cinta pada KELUARGA..

Sejak kita dalam perut ibu kita lagi...sudah wujudnya cinta itu...

kasih sayang ayah dan ibu..terhadap kita..tlah membesarkan kita sehingga

dewasa..tapi adakalanya, kita itu xsedar..betapa kuatnya cinta ayh n ibu kita

terhadap kita itu..haih kawan xsedar lagi kah.!!!

ketiga..

cinta pada mahluk ciptaan TUHAN..

itu bagi korang bunyi nya remeh...

tapi inilah hakikatnya..korang mesti ada membela..haiwan atau pun

tumbuh-tumbuhan..dan pasti nya korang bela ia..smpai membesar..dengan

penuh cinta dan kasih sayang..dan tidakkah ia btul wahai kawan..

yang terakhir...

cinta pada YG MENYINTAI..

hah inilah lumrah manusia di muka bumi ini..masing2 mencari cinta sejati..

tapi hakikatnya...ada yg memakan diri..

cinta itu...akan selalu ada bersama kita..tinggal lagi..korang kenalah pandai cari

dan menilainya..kita kadang2 xnampak n tak sedar pn cinta sejati tu dkt depan

mata kita..tapi kita lalai..kita biarkn saja ia berlalu pergi..bkan kate korang aku pn mcm tu

jugak..mungkin xda jodoh..nk wat mcm ne..so korang kne ALERT k..

aku hanya mampu berdoa supaya korang jumpa cinta hati korang..dan

mampu buat korang bahagia ya...AMIN...









No comments:

Post a Comment