Wednesday, April 21, 2010

KISAH NENEK

hey guys..salam

today aku nak menceritakan tentang sebuah rumah ni...

setiap pagi aku akan pergi jogging dekat-dekat dengan area rumah aku lah gak..

apa yang aku notice rumah ni mesti akan switch on radio dia setiap pagi dengan kuat..

time aku pergi gim pon kalau magrib-magrib pon sama..

aku rasa macam karnival lak..sebab muzik dia..sound system dia gempak dowh

so aku tertanya-tanya lah setiap hari siapalah punya rumah yang tak reti bahasa

buka radio kuat-kuat..

so akhirnya soalan aku terjwab sudah..rumah tu di diami oleh seorang nenek tua..

dalam hati aku berkata"laa nenek ni ker..aku selalu nampak at kedai mamak membebel sorang-sorang"

rupanya nenek tu kurang waras sikit..

so aku tanya sorang makcik sebelah rumahnya...pasal nenek ni..

dia cakap kadang-kadang rasa nak pindah je dari situ..tapi sabar jelah..

nak buat macam ne..

makcik tu cakap nenek ni tak boleh hidup tanpa radio sebab nya dia dulu bekas penyanyi...

lagu-lagu dia selalu keluar dekat radio..

so setiap hari dia tertunggu-tunggu lagu dia keluar lagi dekat radio..

mungkin tu pasal nya dia tak pernah tutup radio tu..

hai kesian nenek ni..

harapan la nak keluar balik lagu-lagu lama..kalau asyik buka channel era.fm je..

tak pelah janji nenek happy yer..













No comments:

Post a Comment