Sunday, January 17, 2010

LALA...HARI-HARI KERJA

hampir sebulan dah aku berkerja..
macam2 perangai manusia yang aku jumpa..

kebanyakannya buruk dari baik..
banyak jugak perkara2 yang terjadi..

KHOB..seorang budak myammar..dia ni bahagian dapur..
dia dah cabut lari..tapi tak tahu lah pe masalah dia..

kelam kabut gak dorang..
plus dia ada pinjam duit dari KYAW ZAW..rm300
pastu taknak ganti balik..kesian2..
KHAM cakap KHOB...tak tahan kerja at situ..

aku setuju gak..kerje at old town ni..kadang2 melampau gak..
time rehat dah la tak da..
nak makan pun..curi2 time custumer tak ramai..
nak cuti lagi la dua hari dalam sebulan..
nak makan makanan old town..kem salam la..
nak ..kena bayar...
so cara nak ajar..makan ar curi2..
hehe..bukan banyak pun..sikit2 gak..

keseluruhannya ok la..
tak da la boring sangat..cume tak tahan penat je..
banyak gak artis yang datang makan at sana..
ada yang baik sangat..ada yang buruk perangai sangat..
tips pown kadang aku dapat gak..
tak banyak pown rm1..rm5..macam tu..
tu pown kena sorok2..kalau tidak bos aku yang sapu..
huhu..kurang asam an..pe boleh buat..

service crew dia..terdiri lima orang..
aku..kak zura..kyaw zaw..amirul and fitri..

aku memang ngam ngan kak zura..kadang2 balik tu aku tumpang dia naik motor..heh tanpa pengetahuan mak..
mak tahu mampus aku..
dah la tak pkai helmet..redah jer ar..
save budjet hehe

kyaw zaw lak dak myammar..dia ni tak betul sikit..
kadang2 ok..kadang gila babi..
selalu main tumbuk2 ngan aku..
sawan babi memanjang je..
otak dia kadang2 lucah..naik seram aku..kadang2 laa..hee
kak zura cakap budak2 myammar at tempat keje aku ni..
suka tengok gambar biru(BLUE FILM)..hee
tak da keje..at dapur..AT UMAH COMFIRM
pastu kadang2 tak bersyukur pun ..
tapi buat masa sekarang takdalah masalah sangat aku..
cuma kalau dorang mara ke cakap tah pape tu..dorang cakap myammar..
suka hati je..
sampai kena marah ngan bos padan muka..

fitri..pulak budak masalah..
masalah bukan nya besar mana..cume dia ni selalu je tak puas hati ngan bos..
kalau nak cuti suka suki je..
habis aku n amirul jelah kene ganti die..
macam2 alasan..
dia ni tak serius bekerja..yela dia tu dikategori an..
orang senang gak..sebab tu dia tak hargai kerja ni..

amirul lak..budak paling ngam ngan aku..dia ni pendiam je..
otak dia lebih kurang sama ngn aku..
so takDA comment pasal dia sangat..
cume part mengelabah sikit..
bila dia berangan..
dia cakap lisa surihani ngan liyana jasmay tu..janda dia..
haha..pape jela..
asalkan dia bahagia..




No comments:

Post a Comment