Monday, December 5, 2011

FACEBOOK>>BAIK DAN BURUK



.assalamualaikum wbt wahai sahabat sekalian
maaf ye sebab dah lama tak update post..
dan thanks sangat kepada sesiapa yang sudi singgah kat blog aku yang tak sberapa ni..hehehe
ok now aku nak cerita tentang facebook..
bagi sesiapa yang tak tahu apa itu facebook sila search kat google ek..hee
facebook...
ada baik ada buruk..
part baik semuanya indah...
part buruk semuanya hampeh..
aku mula baik dulu ek..
facebook memang bagus.. aku akui nya..macam- macam kebaikan yang terdapat dalam facebook..contoh nya
  • -kalau nak jemput orang kahwin, tangkap gambar kad kahwin sendiri dan tag kat kawan-kawan semua..dan aku berani comfirm tak da kawan-kawan kita yang akan trtinggal..dan tak ar dorang touching kalau kata kita tak jemput datang kenduri..hehe
  • -selalu facebook adalah satu medium untuk orang buat business.. kat sini adalah satu tempat permulaan yang baik kalau nak berniaga.. macam-macam ada baju, kasut, cadar dan lain-lain lagi..ko taip je nak apa semua ada..dan
tak kisah ar ko nak meniaga apa pun..apa yang penting semua HALAL ek..
  • -haa ni part yang menyeronokkan dan favourite aku..mencari kawan...
kat facebook jugak lah aku jumpa balik kawan-kawan yang lama menghilang especially kawan waktu sekolah rendah dulu..semua dah nampk lain..makin lawa dan hensem plus seronok tengok mereka dah berjaya..plus ada gakyang dah kawin tunang semua..hehe JELES..AKU NI BILA LAGI?????
  • -haa ni plak, bagi pendapat aku facebook selalu nya boleh jadi tempat mencari jodoh..AGREE Tak? banyak orang kahwin sekarang..dorg terjumpa jodoh, pasangan dorang kat facebook..cinta siber lah kata kan..syok kot..bak kata orang..tak kenal maka tak cinta.. start dari facebook ar kita try nak kenal-kenal kan..pastu kalau ada jodoh kahwin trus... dan kalau berangan nak kahwin sangat..KO LETAK JER STATUS KO MARRIED HEHEH..habes cerita..
ok itu pendapat aku tentang baiknya facebook..
buruknya pulak....
  • disebabkan facebook lah banyak orang buat dengki kat kita..contohnya kes kawan ku yana yonet..kesian kat dia orang buat dengki..macam-macam..dan tak gemar aku nak mendengar orang yang busuk hati ni..kamon ar kawan-kawan. tolong lah malu sikit doh kalau buat jahat tu ..orang akan hilang respect kat ko..tambah-tambah perangai kau macam haram jdah..haaha dan sepatutnya hang kena bertaubat ar ek..mula dari sekarang dan minta maaf balik kat orang yang hang buat dajal tu ye..hee
-kat facebook gak..boleh membuatkan orang bergaduh..contohnya..kalau kita post status macam ni
"MUKA KAU MACAM GAMPANG,kau BODOH-BODOH,kau BABI-BABI"
hehe
haa kalau post gini ar..sumpah lebih dari sepuluh orang akan terasa..percaya tak?? tak caya cer korang try buat..hehe padahal yang kita tuju kat sorang je..mungkin lah ..hehe pastu nanti yang tukang jawab comment nya..nanti ada ar muncul tukang kasi berapi ,batu api..dan seangkatan dengannya..yang kasi gamat lagi post bekenaan..dan kompom segala caci maki akan kuar..hehe haish..tak elok tol..
  • -di facebook gak merupakan satu medium dan tempat orang berbuat jahat..haa contoh nya gambar-gambar yang kita upload ke publish tu..orang boleh amik dan edit ke ..buat dajal ke..buat guna-guna hantar kat bomoh...haa agak bahaya lah gak..
  • - yang ni aku tak gemar nak cerita bak kata ayat kat facebook..aku tak LIKE..hee
bila kita share dengan kawan-kawan kita..macam cerita ke gambar ke kan...bila baik baguslah semua rahsia kita kawan kit simpan..tapi bila kita gadoh...semua rahsia kita gambar kita..kawan-kawan kita yang macam gampang tu..sebarkan kat facebook..yang ni tak seronok lah..sebab facebook ni besar...satu dunia ada...habislah maruah..kalau kisah peribadi yang tak berapa elok..orang lain yang tak da kena mengena pun tahu..malu kot...jadi kepada kawan-kawan GAMPANG..kalau ye pun marah ataupun dendam...ataupun busuk hati...jangan lah buat macam tu..ko dah di beri amanah untuk simpan rahsia..jadi tolong jadi seorang yang beramanah kayh..bayangkan kalau benda yang terjadi kat kau..mesti kau rasa apa yang aku rasa kan.so LU PIKIR AR SENDIRI ye..
jadi secara keseluruhanya..facebook ada baik buruknya...pokoknya semua bergantung pada korang nak buat apa kat facebook korang tu...semua dah besar panjang...tak payah ar aku nak ajar ar..nak guna facebook ni mcam mana...hehe dan aku pun ada ada buat silap gak..sama-sama lah ye.. so aku mintak maaf jika post aku ni..buat sesiapa terasa..tapi sape makan cili dia ar terasa pedas nya..aku menaip je..hehehe k la take care korang...
LOVE NASHSENGAL..

No comments:

Post a Comment