Sunday, November 22, 2009

LAPANG


PADA satu hari aku saja check internet..

entah apa2 aku tekan pown aku tak tahu..

tiba2 aku terjumpa gambar ni..
nak kata macam tak sangka pun ya gak..yela
rupanya mereka2 ni lagi advance daripada orang yang duduk at bandar...
haa jangan ingat kehidupan dorang masih mundur lagi taw..semua da UP sekarang yeh
kalah aku..yang masih terkapai nak belajar ni semua..
hee..pape pown bagus lah untuk dorang sebab..dorang tak delah
kene tipu dengan orang bandar yang kuat menipu ni...
walaupun dorang still kekal kan dengan cara lama untuk kehidupan dorang..
tapi itu tak membataskan dorank untuk belajar about IT ke apa2..
tmbahan lagi..kehidupan dorang dah pun meningkat dengan ada nya macam2
contohnya astro...facebook dan myspace pown ada jugak taw..
sape lagi yang nak majukan kehidupan dorang kalau tak orang dari kalangan
kelompok dia sendiri..
so korang amek la iktibar dari dorank ni..
kalau dorang yang kosong..yang tak da pape langsung tu boleh berjaya..
kenapa tidak kita yang dah berisi tapi masih terkapai2..
kelemahan kita ni sebenarnya datang diri kita jugak..
sebabnya kita sume ni malas..
aku pun macam tu jugak...aku mengaku..
tapi tulah..tak sedar diri gak..heheh
pape pown kawan2..pandai2 lah maju kan diri sendiri..
bukan untuk sesiapa pun..tok diri korang jugak..
sapa lagi yang nak tolong...yang senang kita..yang susah kita..
yang gembira dan yang bersedih hanya lah mak bapak kita...
so korang..harap korang pikir2 kan lah ok..
biar la kita ni orang panggil bodoh..bangang..lembap dan sewaktu dengannya..
TAPI tolong jangan jadi sampah masyarakat..
semua tu hanya rosak kan hidup korang je..
so k la..harap korang dapat apa yang korang nak..
begitu juga dengan aku yang masih mentah lagi ni..
doakan lah aku berjaya ya kawan2..amin..

No comments:

Post a Comment