Monday, May 4, 2009

BACA JELAH..

hey friends..

arini aku nak cerita at korank sikit pasal kawan2 aku at sekolah..

baru2 ni masing2 baru dapat result exam..ada yang happy ada yang disebaliknya..

hee actually aku bukan nak cita pasal benda2 tu semua..tapi nak kongsi

pengalaman aku masa aku form one sampai form three..sebernarnya ada kaitan..

waktu tu aku cukup tak suka dengan subject math dengan science..hehe

anti giler..padahal bukan susah mana pown..

so setiap kali exam..markah takat cukup makan je..

sampai la waktu aku form 3..cikgu math aku nama dia PN WAN CF..dia cikgu cina..

pada mula awal tahun tu, aku tak boleh terima cara dia ajar..perhh bapak laju..

tapi time tu tak amek kesah langsung coz tak minat..

sampai la satu masa bila..dia datang jumpa aku..

and dia cakap"kalau awak tak tolong diri awak tak da sapa nak tolong awak..''

sejak daripada tu aku mula sedar..dengan satu ayat je..

aku da start minat math..and gler subject math..hehe

sampai la sekarang..

tapi math je lah menyerlah..science..kem salam ar aku still tak minat..tapi

pape ppown aku try...and try ...and try..

aku percaya pada study hard..tapi kurang percaya pada study smart..

so kengkawan..korank sebenarnya boleh dapat cemerlang..kalau korank nak..

cume dalam mind set korank tolong la..keluar kan perkataan AKU TAK BOLEH..

AKU BODOH AR>> and etc..

sebab kalau otak korank cakap macam tu sampai bila2 pown benda tu akan pengaruh otak korank dan last sekali..paham2 la ok..

so study..study ...aku support korank..hehehe papehal aku akan tolong korank..

insyaAllah...









No comments:

Post a Comment