Sunday, February 6, 2011

kisah aku balik uitm

salam kawan..aku telah pun kembali pulang ke arau yang tercinta..
bebekalkan assignment yang tinggi menggunung
niat dulu nak settle awal..akibat bertangguh
padan muka aku..
dah bertimbun-timbun..ni kalau kumpulkan semua dan susun-susun
mau boleh jadi bangunan kowt..heheh
tu la tabiat buruk..bila tah nak insaf..
tiap2 tahun nak berubah tapi buat gak..heheh
nasib badan

nie plak aku nak cite pasal al-kisah perjalanan pulang buat pertama kalinya
aku balik naik bus...dari KUALA LUMPUR KE ARAU..
selalunya aku akan naik KERETAPI je sebab dapat tiket free..
dah kata bapak aku kerja kat keretapi tanah melayu kan..sebut je nak naik bila..
mesti dapat tiket..heheh
so asyik naik TREN je aku pun cuba-cuba lah nak naik bus..
bus ni under uitm..dorang sewa bus luar tok budak2 kat dalam ni.
dan senang cite kitorang tak payah ar turun kat kangar lagi..terus bus antar masuk kat dalam uitm ni..kira save ar budget tok tambang teksi tu..
tiket aku tertulis bus bertolak 2230H ataupun 1030 malam..
tapi bila sampai2 ..bus delay..ceh hampeh siot lama giler kowt tunggu..
dah ar campur perut lapar sume..hehehe
nak makan takot sebab kang bus sampai..terlepas lak kang..
so gua pun tahan lapar..
duduk ar melepak tepi jalan ngan geng2 uitm
yang sama satu bus..




akhirnya jam 0200..ataupun kul 2 pagi..bus aku baru sampai..
perrhhh lama siot gua menebeng tepi jalan..
naseb baik iman ni kuat ag..menunggu dengan sabar taw..tapi mulut aku bising ar
mana tak nya...lambat kowt..sumpah ar lepas ni...better naik bus
yang bukan under uitm..
ataupun paling senang ko naik ar keretapi..
biar ar bersusah sikit dari bersusah banyak kan..heee


No comments:

Post a Comment